25

maj

New Translation

Pamiętacie pierwsze ujęcie w filmie Sofii Coppoli „Lost in Translation”? Tak odkrytej bohaterki nie ujrzymy w żadnej późniejszej scenie. Nie znamy jej wcale, a im bardziej poznajemy, tym mniej prawdopodobny wydaje się ten początkowy, uroczy skądinąd, ekshibicjonizm. Bo Charlotte jest kobietą skrytą, niezbyt pewną siebie, trochę jeszcze pogubioną, odnajdującą komfort w miękkich warstwach ubrań. Otula się swetrami z golfem, bawełnianymi koszulami, nosi budrysówkę, bluzę z kapturem albo za dużą marynarkę pożyczoną od filmowego towarzysza. Choć kobieta wg Diany Jankiewicz na pierwszy rzut oka niewiele ma z Charlotte wspólnego, gdy przyjrzymy się bliżej, w mig zrozumiemy i powiązanie, i sam tytuł kolekcji.

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-000

New Translation, czyli wiosna i lato 2015 w ujęciu młodej projektantki to zabawa w jednoczesne zakrywanie i odkrywanie. Motywem przewodnim jest stary dobry trencz – żadnych udziwnień czy nowatorskich rozwiązań. Prawdziwie klasyczny, słusznej długości. Na oszczędność materiału, tak znamienną dla sieci odzieżowych, nie ma miejsca. Za to na zmyślne wariacje – jak najbardziej. Pojawia się więc baza: beżowa, dwurzędowa, wyposażona w kieszenie, pagony, patki i klapki. Towarzyszy jej wersja z zielonej bawełny o jodełkowym splocie. A w opozycji, jako nowe tłumaczenie, całkiem niespodziewanie – transparentna mleczna organza z lamówką w krzykliwym pomarańczowym kolorze.

U Diany Jankiewicz zawsze jedno wynika z drugiego. Kolor lamówki przechodzi więc w długą kopertową sukienkę z jedwabnej krepy, a przeźroczystości na inne elementy kolekcji. Najbardziej zaskakujące wydają się dwuwarstwowe spodnie. Pod spodem dzwony z jedwabnego twillu, na wierzchu szersze nogawki z organzy. Choć opis może budzić początkowo niedowierzanie, efekt wizualny koi wyobraźnię. Transparentność uwydatnia także kunszt konstrukcji. Bo tu naprawdę nie da się nic ukryć.

Projektantka świetnie operuje kontrastami. Paradoksalnie tym płaszczem, który więcej odsłania, niż zasłania, można się otulić równie komfortowo, co tradycyjną wersją. I nawet odrobinę nie zbliżyć do wulgarności. Gdyby Charlotte zagubiła się w Warszawie w roku 2015, nie mam wątpliwości, do kogo udałaby się na zakupy.

Kolekcja „New Translation” jest dostępna na zamówienie, po uprzednim kontakcie z projektantką. A już niedługo będzie można ją kupić podczas letniej edycji targów HUSH Warsaw w Arkadach Kubickiego 13 i 14 czerwca.

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-001

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-002

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-003

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-004

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-005

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-006

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-007

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-008

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-009

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-010

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-011

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-012

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-013

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-014

SS15_DianaJankiewicz_Kampania-015

Zdjęcia: Aleksandra Pavoni & Grzegorz Hospod
Modelka: Ewa Wysocka
Stylizacja: Robert Kiełb
Make-up: Magdalena Wińska
Włosy: Emilia Skubisz
Podziękowania dla sklepu KYOSK za udostępnienie butów do sesji oraz kawiarni STOR za gościnność.

Jedna myśl nt. „New Translation

Dodaj komentarz
  1. Magda

    Absolutny Oskar za zdjęcia, modelkę, fryzurę, że projekty to się rozumie samo przez się :) Mogę patrzeć godzinami. Bosko.

    Odpowiedz
     

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *