2

Lip

Kreist

Obserwuję w polskiej modzie ciekawe zjawisko. Na podobieństwo zachodnich kolegów, polscy projektanci tworzą alternatywne linie lub nawet całkiem nowe marki, które od głównych kolekcji różnią się zazwyczaj większą przystępnością, zarówno cenową jak i projektową. Michał Szulc i Sold, Łukasz Jemioł i Basic, a ostatnio nawet nieco zapomniana Ewa Minge i Femestage. Co ciekawe, Zachód powoli odwraca się od tej tendencji, spójrzmy choćby na zaskakujący koniec linii Marc by Marc Jacobs, która ostatecznie została wchłonięta przez swoją starszą, luksusową siostrę. Ale ponieważ my wciąż młodzi i pełni werwy, działamy na własnych warunkach. Z tego założenia wyszedł zapewne Krzysztof Stróżyna, który właśnie zaprezentował światu swoje najmłodsze dziecko, markę Kreist.

KREIST (2)

Pierwsza kolekcja nowej marki, „Famous Face”, zawiera i elementy charakterystycznej dla projektanta estetyki, i bardziej uniwersalne składowe. Jak sam mówi, zdyscyplinował się, by stworzyć coś pomiędzy prostą bazą a wysoką modą. Brzmi na niewykonalne, a jednak się udało. Powstały zarówno ubrania, jak i dodatki, w tym wełniane kapelusze i srebrna biżuteria, „gotowe do noszenia w dniu zakupu”. Całość jest mocna, geometryczna i wyrazista. Obok delikatnych aplikacji pojawiają się elementy metalowe i… strusie pióra. Na szczęście w dyskretnej wersji. Sporo też specjalnie postrzępionego dżinsu. Patenty niestandardowych zdobień świetnie dopełniają te proste fasony, np. krótką czarną sukienkę czy ramoneskę. Dzieło wieńczą drukowane jedwabne apaszki w różnych rozmiarach. Inspiracją były prace Pieta Mondriana, cieszy jednak odejście od barw podstawowych. Przedział cenowy jest spory. Za bluzkę z ręczną aplikacją zapłacimy 350 zł, ale już za bardziej zaawansowane krawiecko modele, do kilku tysięcy. Te będą powstawać tylko na zamówienie.

Kreist to marka odpowiedzialna i transparentna. Wszystkie ubrania powstają w etycznych warunkach, produkowane są w Polsce przez zespół zaufanych specjalistów. Wszelkie surowce, które można pozyskać w kraju, właśnie stąd pochodzą. Skóry, dzianiny i niektóre bawełniane tkaniny zamawiane są z lokalnych fabryk. Denim, wełna, jedwab i wiskoza kupowane są w krajach Unii Europejskiej. Marka korzysta z usług poznańskich rzemieślników: modystki, kaletnika i jubilera.

Pierwsze modele kolekcji „Famous Face” dziś trafiły do sprzedaży. Można je kupić na platformie Showroom. Sklep internetowy na stronie marki ma ruszyć na przełomie lipca i sierpnia.

KREIST (3)

KREIST (4)

KREIST (5)

KREIST (6)

KREIST (7)

KREIST (8)

KREIST (9)

KREIST (10)

KREIST (11)

KREIST

Zdjęcia, scenografia: Raman Tratsiuk
Stylizajca, produkcja: zespół KREIST
Makijaż i włosy: Natalia Niedziela
Modelka: Kim / Gagamodels

2 myśli nt. „Kreist

Dodaj komentarz
  1. Artur

    Bardzo fajne te ubrania, naprawdę ciekawe i robiące wrażenie. Myślę, że wpadające w konkretny gust konkretnych osób, czyli jednym się bardzo spodobają, innym mogą się w ogóle nie spodobać. Ale trzeba przyznać, że są bardzo ciekawe, nawet te o prostych fasonach mają w sobie coś ciekawego i niebanalnego.

    Odpowiedz
     
  2. Daria

    Trzeba przyznać, że oglądając ubrania z metką Kreist trudno jest pomylić je z inną marką. Są bardzo nietypowe i oryginalne, oglądałam ich kolekcje na i naprawdę jestem pod wrażeniem.

    Odpowiedz
     

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *