H&M Studio. Jesień 2020.

„Obyś żył w ciekawych czasach” – choć powiedzenie wydaje się miłym życzeniem, tak naprawdę funkcjonuje jako klątwa. I nie, nie wypowiedział ani nie napisał jej Konfucjusz, choć jest mu przypisywana, podobnie jak wyświechtane „Moda przemija, styl pozostaje”, rzekomo autorstwa Coco Chanel. Cóż, pozostaje dzielnie przedzierać się przez memy i złote myśli, nie zważając na pomyłki tak dziarsko podchwytywane przez internetową masę. Tym bardziej, że powiedzenia te często okazują się bardziej stosowne niż kiedykolwiek. O tak, mamy ciekawe czasy, a moda w równie ciekawy sposób na nie reaguje. Dziś nie będę pisać o ogólnej panice i kombinacjach pod górę. Dziś będzie o kreatywności.

A to przy okazji najnowszej kolekcji H&M Studio na obecną jesień. Jest zaskakująco wyjściowa, a wręcz szalona. Zwłaszcza gdy spojrzymy na to, co dzieje się wokół i na to, co prawdopodobnie czeka nas w najbliższych miesiącach. Zaprzeczenie? Ucieczka w świat marzeń? A może ciężka artyleria przeciwko rozciągniętym dresom w domowych biurach? Interesujący jest tu nowy format kampanii wizerunkowej. Jej bohaterowie, Barbie Ferreira, Veronika Heilbrunner, Celeste, Alton Mason, Young Emperors i Mia Kong dostali totalną swobodę działania. Każdy zinterpretował kolekcję po swojemu i każdy sfotografował zgodnie z własną wizją tam, gdzie akurat się znajdował (czyli, śmiem przypuszczać, we własnym domu, ewentualnie jego okolicy). Następnie powstały barwne kolaże, łącząc wszystkie ujęcia w spójną, radosną całość.

Szczególnie cieszy mnie obecność duetu Young Emperors. Jeśli jakimś cudem Wam umknęli w nadmiarze internetowych wrażeń, to dziś jest dzień, w którym powinniście dać im szansę. Być może ja też powinnam dać im szansę i poświęcić im w niedalekiej przyszłości osobny tekst. Bo sporo mam do napisania, pomijam nawet humor czy styl, ale jak oni wspaniale ugryźli przepełnione media społecznościowe – to jest fenomen! Cóż, na razie zostawiam tu do podziwiania (lub nie) jesienne H&M Studio, z dygresjami lecę gdzie indziej.

A tu poszczególne elementy – do wyboru, do koloru. Będą dostępne w sklepie internetowym oraz w wybranych sklepach na całym świecie od 24. września.

Pozostaw swoją odpowiedź

Najlepsze wiadomości ze świata mody

Nie wysyłam spamu