Podwójne „wow!”, a nawet potrójne dla tego, kto wymyślił tę kampanię. Wiem, wiem, to nie jest nowa wiadomość, ale dopiero cała sesja obejrzana w katalogu Mango zrobiła na mnie wrażenie. Lauren Hutton, lat 65 prezentuje się świetnie. Nie powiem, w pierwszym momencie się zdziwiłam, po stronach z nierealnie gładkimi twarzami (plus oczywiście boskimi siostrami Cruz, które współpracują z marką nieustająco) nagle nastąpiła zmiana. Pewnie że zwraca się uwagę na zmarszczki, przecież w prasie kobiecej czy takich kampaniach zmarszczki nie istnieją. Gdy ma się do czynienia w 90% z „wyszopowanymi” zdjęciami, nawet własne wydają się czasem niezbyt udane, mimo że swoją twarz zazwyczaj świetnie znamy z lustra… Nie oglądałam jeszcze filmu braci Cohen pt. „To nie jest kraj dla starych ludzi”, ale domyślam się, że z modą nie ma nic wspólnego, natomiast ja często sobie to przewrotne zdanie powtarzam, gdy jestem na ubraniowych zakupach. Ta sesja na pewno nie zmieni świata, ale może zachęci do zmian choć jeden procent kobiet, które zrezygnowały ze stylowego ubierania się z powodu dojrzałego wieku. Żadna modelka, nawet moja ulubiona Jessica Stam, nie wyglądałaby tu tak dobrze jak Hutton. Pewne rzeczy przychodzą z wiekiem i warto na nie czekać. I co Państwo na to? 🙂
Źródło zdjęcia: mango.com
11 Comments
alicepoint
Hmmm… sama nie wiem. Rozsądek podpowiada: „I słusznie – w końcu ubrania dla kobiet dojrzałych reklamuje kobieta dojrzała”. Ale jednak próżne oczy wolałyby oglądać młode, piękne i „gładkie” Kobiety…
morven
Bardzo fajne zdjęcie. Uważam, że kobiety dojrzałe mają taki rodzaj wdzięku, jakiego nie mają młode dziewczyny. Inny wiek, inna uroda, inne spojrzenie, inny uśmiech. Inny, ale nie gorszy. Zwykle nawet cieplejszy. Aż się chce przytulić do takiej osoby i spędzić z nią miłą godzinkę na pogawędce przy kawie.
ryfka81
Jestem zachwycona! Ta pani wygląda fenomenalnie! Oczywiście nie ma się co czarować, bez fotoszopa pewnie się nie obeszło (podobnie jak w słynnej kampanii Dove, gdzie ponoć największym problemem było podrasowanie modelek tak, by nie wyglądały idealnie, ale mimo to atrakcyjnie). Nie zmienia to jednak faktu, że pomysł świetny, a modelka wygląda rewelacyjnie. Jak dla mnie zabieg bardzo skuteczny – Mango od razu mi zaplusowało 🙂
PS
To chyba nie pierwsza taka kampania. Kojarzę jakąś reklamę dżinsów, w której brała udział inna seksowna babcia. Na jednym zdjęciu, od tyłu wyglądała jak typowa modelka (szczupła sylwetka, długie blond włosy) i dopiero na drugim można było zobaczyć, że to pani kilkakrotnie starsza od koleżanek z wybiegów 🙂
vivictoria
Świat reklamy zawsze stwarza byty nierealne. Osobiście lubię oglądać prawdę, nie złudzenia 🙂 choćby najpiękniejsze.
very_famous
Zawsze jak widzę kobietę w okolicach 50-60 lat ubraną z tym charakterystycznym smaczkiem i klasą to poprawia mi się humor bo to dowód na to że nie każda kobieta w „pewnym” wieku musi wyglądać babciowo. I całe szczęście.
hellokn
Zazdroszczę dojrzałym kobietą pewności siebie (jeśli taką posiadają, a nie każdy nabywa ją z wiekiem). Nie znaczy to, że uważam jakoby kobiety młode nie mogły być pewne swego ciała, jego wad i zalet, siebie samych, ale jest to coś innego. Nie potrafię tego nazwać, ale gdy spojrzę na kobietę po 50, która to ma, tą specyficzną samoświadomość, której nie da się przyspieszyć, zielenieje z zazdrości.
a4milka
ha! to co powiesz na helen mirren?
pinezkapn
Lauren Hutton prezentowała ciuchy Mango już w sezonie wiosenno-letnim. Problem w tym, że mało która starsza pani ma taką figurę jak ona. Spróbujcie ubrać w Mango pulchną panią z dużym brzuszkiem i dużym biustem.
style_council
Droga Harel,
masz rację, że to nie jest kraj dla starych ludzi. Dawno temu, gdy miałam okazję pracować nad wprowadzaną właśnie telewizją TVN Style, w jednym zpierwszych magazynów tej stacji oferowana była klasyczna metamorfoza (potem kompletnie zaniedbana wystąpieniami pana Pa-Jacykowa). Na casting do programu odpowiedziało wtedy mnóstwo kobiet dobrze po 40-tce, które właśnie taki żal wyrażały: „nie czuję się jeszcze staro, a nie wiem czy i do jakiego stopnia przystoi mi modne ubieranie się i podążanie za trendami”. Takich głosów było mnóstwo. Z kolei brawo dla Mango, że się zdecydowali. Sądząc po mega sukcesie kampanii Dove dla pań szczupłych inaczej, a potem dla młodych inaczej – sukces dla hiszpańskiej marki gwarantowany!
syla-ba1
Dzięki Harel i za tekst, i zdjęcie-podpowiedź i ….nadzieję.To dobrze, że „ruszyłaś” temat zadbanych dojrzałych kobiet. Do tej pory w Mango ubierały się moje córki a ja byłam cieniem sunącym za nimi z zazdrością, łypałam smutnymi oczami na prawo i lewo chcąc wypatrzyć coś odpowiedniego dla siebie. Może teraz idąc z nimi na zakupy będę miała błyszczące oczy i podniesioną głowę! Ha,ha już się cieszę na samą myśl!
monika.grabowska1
Aż miło patrzeć na takie zdjęcia 🙂