Tak! To nie plotki! 5 września w Poznaniu otworzy się wystawa poświęcona pracom tego przedziwnego i swego czasu szokującego artysty. Rozbierał, przebierał, malował i ustawiał w najśmielszych pozach nawet najbardziej spokojnych modeli, tworząc kolejne elementy swojego kolorowego i zwariowanego świata. Lil Kim przemienił w kolejny obiekt Louis Vuitton, umieszczając na jej ciele słynny rzut logotypu. Marka Wahlberga wcielił w postać dostawcy pizzy (w białych kowbojkach). Jest odpowiedzialny za tęczowy wizerunek Mariah Carrey oraz scenografię tras koncertowych Eltona Johna. Reżyserował też teledyski (czy da się zapomnieć „Natural Blues” Moby’ego?). Gdybym chciała wymienić wszystkich bohaterów jego zdjęć, nie doczekalibyście się żadnych informacji o poznańskiej historii, tyle by było scrollowania. A zatem do sedna!
Miejsce? Stary Browar, Galeria na Dziedzińcu. Czas trwania? 5 września – 10 grudnia. Tytuł? „LaChapelle. Songs To The World”. Cena? 20 zł za bilet. Zaprezentowane zostaną zarówno najsłynniejsze prace (w tym „Rape on Africa” z Naomi Campbell, na zdjęciu powyżej), jak i mniej znane szerszej publiczności (cykl „Awakened”) lub – uwaga – nigdy wcześniej nieprezentowane! W przestrzeni galerii znajdzie się w sumie pięćdziesiąt siedem prac fotografa. Kuratorowi wystawy, Wojciechowi Piotrowi Onakowi, mniej niż na retrospektywnym charakterze wystawy zależało na zwróceniu uwagi na proces twórczego rozwoju artysty oraz na zaakcentowaniu tematów, które zajmują autora obecnie.
A inspiruje go wszystko: od subkultur i kiczu po sztukę średniowiecza i renesansu, od tańca po wyuzdany seks. Na zdjęciach odnajdziemy charakterystyczne układy kadrów, przywołujące na myśl dzieła Caravaggia, chaos nasycony czarnym humorem jak u Hieronima Boscha czy wybuchowe mieszanki kolorów – zaczerpnięte prosto od mistrza Warhola. Mieszają się religie, wyznania i symbole. Nie ma granic, nie ma tabu, nie ma półśrodków.
LaChapelle ma na koncie sporo kampanii reklamowych. W 2017 roku po latach powrócił do mody, by stworzyć mocną sesję #makelovenotwalls dla marki Diesel. Wcześniej współpracował m.in. z markami Coca Cola, Mac Cosmetics, H&M, MTV, Havaianas i Absolut. Fotograf zajmuje się również reżyserią krótkich metraży i dokumentów. Z powodzeniem – jego krótkometrażowy film „Krumped” o hip hopie w 2004 roku otrzymał nagrodę podczas Sundance Film Festival.
Organizując setki wydarzeń w ciągu roku, przyzwyczailiśmy naszych gości do wyjątkowego repertuaru artystycznego i kulturalnego, tym samym stawiając sobie wysoko poprzeczkę przy takich okazjach jak uczczenie naszego 15-lecia. Z drugiej strony, nasz dorobek otwiera wiele drzwi i daje nam okazję do ściągania do Polski wybitnych osób i projektów. Była nim m.in. wystawa Bjork Digital z wizytą avatara artystki w ubiegłym roku i jest nim wystawa David LaChapelle, stworzona w ścisłej współpracy z kuratorem, który związany jest ze Starym Browarem od lat i jak nikt inny zna i czuje energię naszego miejsca.” – podkreśla Joanna Tupalska, dyrektor marketingu Starego Browaru.
To co, jedziemy do Poznania? Otwarcie wystawy już w przyszłym tygodniu!
Related Posts

