Jak to było? Proste pomysły są najtrudniejsze? Bo jak ktoś wpadnie na coś pierwszy, cała reszta łapie się za głowę ze słowami: „Jak można było to przegapić?”. Pisałam o tym przy okazji zachwytów marką XouXou dwa lata temu w tym tekście. Dziś zachwyt wędruje w stronę kultowej duńskiej marki Hay i jej współpracy z serbską architektką wnętrz, Aną Kraš.
Pomysł stworzenia torebki na telefon swój początek miał… w wazonie. Mette Hay, współzałożycielka i dyrektor kreatywna marki, podczas wycieczki do Nowego Jorku znalazła na targu staroci zdobiony koralikami wazon. Zachwycona jego delikatnością i sprytnym wykorzystaniem starego dobrego rzemiosła, podczas spotkania z Aną pochwaliła się swoją zdobyczą i tak narodził się pomysł połączenia tego, co w XXI w. niezbędne z tym, co znamy od stuleci. Perla to pięć wersji kolorystycznych w najbardziej instagramowej (a jakże!) palecie. Czy to wygodne? Hay zapewnia, że tak, ja trochę się obawiam koralikowego paska, który jednak może nieco przeszkadzać na ramieniu, zwłaszcza latem. Bez wątpienia jest to piękny i fotogeniczny przedmiot.
