Jako osoba, której patriotyzm objawia się głównie w aspekcie ubrań, nie mogłabym pominąć takiego wydarzenia. Otóż już po raz drugi w swojej długiej historii marka C&A organizuje konkurs dla projektantów. Polega on na reinterpretacji archiwalnych wzorów marki (do wyboru było dziewięć reklam z lat od 1931 do 1989), dodatkowo porusza kwestię dbałości o środowisko. Uczestnicy mieli za zadanie wykorzystać surowce i metody produkcji jak najbardziej zrównoważone pod względem środowiska i metod pracy, zaangażować w projekt jak najwięcej osób pracujących u podstaw. Wśród ośmiu twórców znalazł się reprezentant Polski, Michael Hekmat.
Jego projekt łączy w sobie ręczne wykończenia znamienne dla wysokiego krawiectwa (naszycie ponad trzech tysięcy jedwabnych kwiatów od DECOLOVE na jutową tkaninę, wow!), vintage oraz trójwymiar. Kwiatowa kurtka z materiału ręcznie utkanego na Karaibach uzupełnia gorsetową sukienkę stworzoną z jedwabnych chust z motywem jeździeckim, upolowanych w jednym z warszawskich second handów. Całość stanowi odpowiedź na reklamę C&A z 1989 roku.
O główną nagrodę zawalczy z przedstawicielami Austrii, Belgii, Francji, Niemiec, Holandii, Hiszpanii i Turcji. Jeśli wygra, czeka go rzecz nie byle jaka: zaprojektowanie limitowanej kolekcji dla C&A sprzedawanej we flagowych sklepach na całym świecie oraz pięćdziesiąt tysięcy ojro (nie mogłam się powstrzymać, wybaczcie) na promocję własnej marki w Polsce. I tu zadanie dla Was. Jeśli macie ochotę wesprzeć rodaka, możecie na niego głosować przez najbliższy miesiąc pod tym linkiem. Ja mam ochotę i wspieram, bo nie dość, że projekt wyróżnia się na tle pozostałych, to jeszcze darzę Michaela osobistą sympatią i życzę mu wygranej z całego serca.
Fot. Martin Mendez, archiwa C&A.
2 Comments
FashionManiac
BOSKIE !!! Genialny projekt Michael’a Hekmata!!!
POLACY: GŁOSUJEMY!!!
Weronika
Wow! Piękny projekt i nawiązanie do starej reklamy. Naprawdę jestem pod wrażeniem!