Ta kolekcja osiągnęła już ceny minus pięćdziesiąt procent, ale to przecież nie powód, by o niej nie napisać. Już od kilku sezonów jeśli któraś z moich znajomych poszukuje płaszcza, odsyłam ją do Arytonu. W rezultacie jestem otoczona dziełami Patrycji Cierockiej (dyrektor kreatywnej) oraz innych zdolnych projektantów, których nazwiska stanowią wprawdzie tajemnicę poliszynela, ale nawet tę formę tajemnicy wolę uszanować (innymi słowy, kto wie, ten wie). Pokaz jesiennych projektów marki odbył się w maju w Łodzi. Towarzyszyła mu wystawa zdjęć autorstwa Magdy Wunsche i Agnieszki Samsel (od paru lat związanymi z Arytonem). Mniej skupionych na samym ubraniu, a bardziej oddających nastrój, ideę i surowość kolekcji. Gdy spojrzymy na nie, potem obejrzymy kilkadziesiąt sylwetek na wybiegu, a na końcu udamy się do sklepu, możemy mieć wrażenie, że do czynienia mamy nie z jedną, a z trzema różnymi markami. Do tej pory nie jestem w stanie jednoznacznie określić, czy to wada, czy zaleta Arytonu.
Poniżej odsłona, która zachwyca najbardziej. Niedopowiedziana i dynamiczna. Nowoczesna. Na światowym poziomie. Wybieg uraczył nas wielością tematów. Były i płaszcze (to zawsze), i futra, graficzne cętki (bohaterki rekordowej liczby polskich okładek i sesji wg mnie), metaliczny turkus (trencz nieprzypadkowo nawiązywał do brytyjskiego dziedzictwa, choć może odniesienie do Burbery Prorsum było zbyt dosłowne). Kimonowe rękawy, niebanalne grafiki, ramoneski, a nawet biurowe kostiumy – wszystko konsekwentnie wynikało po kolei jedno z drugiego, czyniąc to wydarzenie jednym z ważniejszych minionego sezonu (wszystkie sylwetki można obejrzeć u Marka Makowskiego).
Gdy jednak przychodzi do zakupów, trzeba wyjątkowo dobrze wiedzieć, czego się chce, by nie zniechęcić się już na początku drogi. Sklep internetowy nie budzi zastrzeżeń. Jest przejrzysty, intuicyjny, jakiś czas temu wprowadzono też usługę szycia na miarę. Czas oczekiwania na indywidualnie uszyty produkt jest zaskakująco niski: czternaście dni. Świetnym pomysłem jest włączenie linii wybiegowej do sklepu internetowego. Choć modele powstają w niedużej liczbie egzemplarzy (niektóre tylko w jednej sztuce), to właśnie one mają największe szanse przyciągnąć nowe, świadome modowych nowinek klientki.
Za to butiki stacjonarne… Zdaję sobie sprawę, że na niedużej powierzchni trudno upchnąć wszystkie możliwe produkty. Pomiędzy istnymi hitami czai się sporo takich, które nie powinny się wydarzyć. Rozumiem, że może być to ukłon w stronę klientek, które zaopatrują się w sklepie od dwudziestu pięciu lat i zawsze nosiły dany fason żakietu czy bluzki, więc dlaczego nagle miałby zniknąć? Mam jednak wrażenie, że równowaga między narzucaniem mody a reakcją na potrzeby odbiorcy jest tu zbyt często zaburzana. Zarówno poniższa sesja wizerunkowa, jak i propozycje z wybiegu stanowią dowód na to, że Aryton trzyma rękę na pulsie. Gdy skupimy się tylko na asortymencie dowolnie wybranego butiku, można odnieść dokładnie odwrotne wrażenie. Wiadomo, łatwo mi oceniać z perspektywy potencjalnej klientki, która ma w nosie całą stronę biznesową, bo chce znaleźć płaszcz na zimę, nic więcej. Ale szkoda by było zmarnować tak fantastyczny potencjał.
Zdjęcia: Magda Wunsche i Agnieszka Samsel
Stylizacja: Marta Kalinowska
Modelka: Luna / Model Plus
Makijaż i włosy : Rafał Żurek / Metaluna
Asystentka stylisty: Maria Lekszycka
Asystent fotografa: Maciej Łomnicki / Daylight Studio
6 Comments
jag
Jeju, ta kampania jest cudowna ( o ubraniach nie wspominając!) .
harel
Noooo! Spośród tylu zdjęć do wyboru – wybiegowych, lookbookowych, packshotowych – po prostu musiałam zamieścić tu te, choć ciuchów widać nie za wiele ;).
feco_d
Oj tak, powinni popracować nad vm swoich sklepów. Ten sam problem ma Simple, świetne rzeczy giną w zalewie tych przeciętnych. A szkoda, bo nie są to marki na każdą kieszeń, a więc wystrój butików i komfort zakupów powinny być również wartością dodaną.
alekdandra
Dobrze napisane. Zgadzam się w stu procentach. Wchodząc do sklepu Arytonu pierwsza myśl jaka przychodzi mi do głowy: „jestem za młoda na te ubrania”. Patrząc jednak na zdjęcia, katalogi czy lookbooki chciałabym mieć większość z tych ubrań.
jc
Te zdjęcia to istny powiew świeżości! Zresztą, od kilku sezonów Aryton bardzo dba o oprawę wizualną swoich kolekcji. Brawa dla nich. Co do butikow – rzeczywiscie, pomiędzy reprezentacja wizualną a produktami na sklepowych wieszakach jest spory dysonans. Przechodziłam wczoraj obok Arytonu na Szpitalnej w Krakowie. Wnętrza bardzo przyjemne, natomiast asortyment zdecydowanie dla konkretnej grupy klientek (bizneswoman po 40).
Mirella
Świetne zdjęcia! A oczy i makeup modelki z drugiego zdjęcia – hipnotyzujące!
Kolekcja warta uwagi . Choć może nie każde z tych ubrań ubrałabym „na miasto” to błękitny płaszczyk i czerwony komplet – no „must have”! 🙂 Lubię takie blogi jak Twoje bo nie znam wszystkich marek (niejednokrotnie mega interesujących) a tutajmogę je znaleźć 🙂 pozdrawiam!